پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

بختم خواهر! بختم!

چندتا کتاب قبل تر خوندم و مطلبش رو نوشتم. اما این دوتا که چندساعت قبل تموم شد، اومدم گذاشتم توی وبلاگ. می خوام بگم کتاب هم باشی، باید بخت و اقبال داشته باشی که بی نوبت بیارنت وسط میدون.

والله!


حالا هربار یه جاهایی از قصه هایی که صوتی شنیدم رو کسی یادآوری کنه من فورا یادم می افته که عه...اون موقع که اینجای قصه بودم، داشتم ماهی سرخ می کردم، ماکارونی آبکش می کردم، مرغ خرد می کردم، سبزی پاک می کردم و ...

خواستم زیرپوستی بگم که همممممه ی کارهای خونه به عهده ی خودمه و پسرها  و آقای پدر کمک نمی کنن.برای همین خوب نمیشم

در واقع کمک شون باب میلم نیست. سبزی رو طوری پاک می کنن که نیم کیلو هم بیشتر از چیزی که خریدیم میشه. از بس ساقه ها رو بلند و دراز  می گیرن و برگهای زرد و له رو هم توی پاک کرده ها می ذارن. اجاق گاز رو طوری کثیف می کنن انگار بمب اتمی توی مطبخ ترکیده. جارو...؟؟؟ بیچاره جارو. طوری به گوشه ها و پایه ها و لبه ها اصابت می کنه که من دردم می گیره. همین روزهاست که مثل جاروی قبلی از ناحیه ای بشکنه یا ترک برداره.ظرف شستن؟؟؟ گریه..گریه..گریه... بعد از سه چهار ساعت می شورن. البته اگه قهر نباشن، درس نداشته باشن، خواب نباشن، کار نداشته باشن و  بشورن.

نخواستیم بابا...نخواستیم. کارمون رو می کنیم. دردمون رو می کشیم. غُرمون رو هم می زنیم.


جمله ی ناب پسرک به من بعد از اینکه می بینه خودم کار رو انجام میدم:

(( وای....دخترک کبریت فروش!!! کبریت هات تموم شده؟ توی سرما تنها و بی کس موندی؟ هیچ کس رو نداری کمکت کنه؟ خودت مجبوری با بی کبریتی خودت رو گرم کنی؟؟))

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیه سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1400 ساعت 08:06

سلام وای نگم براتون که چند ساله از سبزی خریدن و پاک کردن راحت شدیم یه فروشگاه بسیار مرتب و تمیز تو شهر با چند تا شعبه هست که قشنگ سبزی های پاک شده رو تو باکس های شیشه ای می چینه دستکش دستم می کنی مشت مشت از هر چی خواستی می ریزی سبزی قورمه و پلویی و کوکویی تازه ، کرفس ،لوبیا سبز ، رب خونگی و ... که داره و کلا راحتموم کرده من به عنوان جاذبه توریستی شهر همه مهونای تهران رو می برم ببینم هر وقتم تهران میام قبل اومدن می رم سبزی خوردن میخرم میارم خلاصه که خدا قسمتتون کنه

سلام. بله سالهاست که این مغازه ها هستن.من هم چند سالهبرای سبزی خرد شده، مشتری دایمش هستم. اما سبزی خوردن رو حتما باید خودم پاک کنم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.