پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

درخت زیبای من

بچه بودم یا نوجوان بودم که بابا کتاب سبز رو آورد خونه.بی پرسش نشستم به خوندن.خوندم و خوندم تا تمام شد. اولین کتابی بود که براش گریه کردم. شاید برای همین هروقت اسمش رو می شنوم یا جلد کتاب رو جایی می بینم دلم ضعف می ره. فهمیدم که بی بی چلچله رو با اقتباس از این قصه ساختن. بی بی چلچله رو هم دوست داشتم.

چه فرقی داره درخت پرتقالت اسم مینگینهو باشه یا درخت چتردار بالای تپه اسمش بی بی چلچله؟ آقاهه پرتغالی باشه یا ایرانی ؟ اون عشق کودکانه و شیرین ، رنگش قشنگه و بس. اون درد فقدان معصومانه نیشتر سوزاننده ست و بس.

مانگاراتیبای لعنتی! ژاندیرای ظالم! توتوکای عاقل!  گلوریای مهربان!

همه ی اینها بی اسم و فقط با آدرسی دور از دوران بچگی توی سرم بود. دلم می خواست( و می خواد) که یکبار دیگه کتاب سبز خودم رو که می دونم صفحات اولش رو پر کردم از نوشته ( یادم نیست چی. شاید اسم و فامیلم) و جلدش پاره ست ، بخونم. اما گوش سپردم به فایل صوتی خلاصه شده ش.

کتاب رو حتما بدین دست نوجوان ها تا با دنیای زیبای مهر و درد آشنا بشن.


درخت زیبای من

ژوزه مائورو ده واسکونسلوس

انتشارات راه مانا


این تصویرروی جلد همان کتابیه که من دارم. کتاب خودم رو پیدا می کنم.حتما.


کتاب درخت زیبای من

نظرات 2 + ارسال نظر
زرین دوشنبه 7 مهر 1399 ساعت 09:50

اسم کتاب رو نوشتم که سفارش بدم برای پسرم و البته خودم
هنوز کتاب صوتی رو امتحان نکردم احساس میکنم حواسم پرت میشه و داستان رو از دست میدم و با نسخه PDFهم میونه خوبی ندارم و دوست دارم کتاب کاغذی دستم باشه
پسرم چهرگانه دن براون رو خونده که فکر میکنم اصلا براش مناسب نبوده چون خیلی از باورهای ما دور شدهپکتاب دیگه ای که پسرم خوند و خیلی روش تاثیر گذاشت ماه مزخرف جیم بوتچر بود.
کاش فرصت کرده بودم اول خودم کتاب رو بخونم و بعد پسرم

چه عالی.امیدوارم دوست داشته باشه ش.

کتابهایی که گفتین رو نخوندم.نمی دونم موضوعش چیه.

کتاب صوتی..بله تمرکز می خواد. حوا آدم به راحتی پرت میشه.

kilgh یکشنبه 6 مهر 1399 ساعت 23:14

فکر کنم کسی نیست که با این کتاب نگریسته باشه،
اینقدر زیباست...

همین طوره.
اما برای استثنا امروز یک نفر گفت گریه ش نگرفته موقع خوندنش

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.