پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

زبانت را می فروشند

بچه که بودم باور داشتم  ( شما باور نکنین. حتی تا همین چند سال قبل هم مطمئن بودم) که فرهنگ و تمدن ایرانی ال و بل است. که تنها  سروران عالم بشریت ایرانی ها هستند و بقیه ی ملتهای جهان خنگول هستند. که زبان فقط زبان ما و خط فقط خط ما و اصلا فقط خود خود خود ما و لاغیر.

الان هر جا بشنوم ( هیچ زبانی به اندازه ی زبان فارسی لغت نامه ندارد- هیچ زبانی  به اندازه ی زبان فارسی لغت ندارد- هیچ زبانی به اندازه ی زبان فارسی ضرب المثل ندارد-هیچ زبانی به  اندازه ی  محقق و پژوهشگر ندارد) ، بقیه ی حرفها را نمی شنوم. گوش نمی دهم.

بسته نگه داشتن مردم نتیجه ا ش همین  توهم خودبزرگ بینی و خود  برتربینی و خودشیفتگی بیمارگونه  نسبت به دیگران است.

حالا با پیشنهاد لایحه ی حذف آموزش زبان از دروس دبیرستان، قدرت و قوت این توهم را هم بالاتر ببرید و از آن طرف محدود و بسته نگهداشتن اذهان و افکار را دامن بزنید. شما که خوب بلدید چطور به تحمیق ملت و خفه کردنش  با عقاید پوسیده  و خرافی بپردازید . پولی شدن آموزش از زبان شروع شده و به ریاضی و املا و انشا هم می رسدد و دیر نیست که هرکی پول داشت الفبا را بلد است و هرکی نداشت گاری دستش می گیرد و نان خشک جمع می کند و پشت در آموزشگاه های خصوصی گوش می ایستد تا الفبا را دزدکی یاد بگیرد. چه ایرادی دارد. ما هم مثل امیرکبیر که از پشت در علم آموخت. کم کم برمی گردیم به دوران پارینه سنگی.

و این است شکوه و عظمت و تمدن ایران و ایرانی در آخر سده ی سیزده.


نظرات 2 + ارسال نظر
سمیه پنج‌شنبه 25 مهر 1398 ساعت 12:08

خدایی یه روزم بیاین از این ادمایی که شعار وطن پرستی و کجا بریم و اینجا وطنمونه و ... به همین سبک بالا بدین (حتی اگه خودتون جز این دسته هستین می تونین که از زبان من حرف بزنین) کمی دلم خنک شه من عرضه شو داشتم (زبان بلد بودم تخصص کاری رو داشتم ) لحظه ای تردید نمی کردم تو رفتن این مملکتم می زاشتم واسه عشاق وطن خانواده و خاک و ...

خب نظرم به شما متفاوته.اما نه به دلیلی که نقل قول کردین. می گم در موردش

سمیه پنج‌شنبه 25 مهر 1398 ساعت 12:05

سلام سلام بسیار بسیار حال کردم با نوشته تون یعنی نمی دونم چطور لایک کنم و چی بگم که احساساتم کامل بیان کنه ولی عالی بود توهم ما ایرانیا ، بسته نگه داشتنمون من که خیلی درگیرش نیستم ولی همین الانشم می گن کلی ادم نمی تونن از پس هزینه های تحصیل بربیان با این آموزش رایگانشون خدایا همیجوری هم داریم زیاد می شیم چرا عرضه رفتن از مملکت نداریم

سلام
در موردش حرف می زنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.