پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

پاسخگو باشین

خیلی وقته که این مساله توی ذهنم وول می خوره. بارها با مصادیقش  در آدمهای مختلف برخورد داشتم.

سوال:

اگه نویسنده ای در بیان واکنش هاش به مسایل شخصی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... مودبانه حرف نزنه، وقیح باشه، طلب بخواد از همه،  دیگران رو به ریشخند و تمسخر بگیره،

چه می کنید؟

-خودش رو ندیده می گیرید و کتابهاش رو می خونید؟ ( از هر ژانر و سبکی / با هر کیفیت قلم و تکنیکی)

-براتون اخلاق مداری در کنار قدرت نویسندگی مهمه و ممکنه از خیر کتابهاش بگذرین؟

-به ارزش اثر اهمیت میدین و کتاب خوب رو باید بخونید هرچند نویسنده رو قبول یا دوست نداشته باشین؟


خیلی ها معتقدن که خواننده و بیننده و شنونده نباید کاری به ویژگی های شخصیتی هنرمند داشته باشه و فقط باید اثر ( کتاب/نقاشی/آهنگ) رو در نظر بگیره و دنبال کنه و  لذت ببره یا نبره.

شخصا برای خودم سخته. اگه کسی رو دوست نداشته باشم کارهاش رو هم دنبال نمی کنم.

شما چطور؟

نظرات 4 + ارسال نظر
سمیه چهارشنبه 27 شهریور 1398 ساعت 08:50

سلام خوب این بیشتر واسه شما که نویسنده ها رو می شناسین می تونه پیش بیاد ما عمدتا کتابارو می خونیم بدون اینکه شناخت زیادی روی نویسنده داشته باشیم ولی چرا خوب بعضی وقتا شناخت شخصیتشوش بی تاثیر نمی شه و فقط تو نویسنده ها نیست و بازیگرا و هنرپیشه ها و ورزشکارا هم هستن

الان با این باز بودن فضای ارتباطی بین آدمها با هم، مخصوصا آدمهایی که به نحوی شاخص ترن و بیشتر مورد توجه، فهمیدن عقاید و ویژگی های اونها خیلی هم سخت نیست.
اظهار نظرها و موضع گیری آدمها نسبت به مسایل عمومی، نشون میده افکار و رویکردشون چیه.
درسته هنرمند( از هر طیف)، ورزشکار و .. هم همینطوره.

سلام

راستش من برایم افکار آدم ها از هر چیزی مهم تر هست.

مثلا من شاید دوست داشته باشم درباره افکار احمدی نژاد و یا به نوعی احمدی نژادیسم مطلع بشم.

به همین دلیل راهی ندارم جز اینکه فیلم هاشو ببینم و حرفاشو بشنوم و درباره اش مطالعه کنم.

اما نه اینکه لذت ببرم!

راستی پست جدیدم رو پیشنهاد می کنم ببینید یه ویدیو هم داره.


ممنون از شما

سهیلا سه‌شنبه 26 شهریور 1398 ساعت 14:09 http://Nanehadi.blogsky.com

خیلی وقته حساب نوشته های آدم ها رو با خودشون جدا کردم.نوشته ها رو اگر دوست داشته باشم میخونم ولی به نویسنده ها کاری ندارم.قرار نیست برم خواستگاری و یه عمر باهاشون زندگی کنم.

با اینکه من خودم نمی تونم اینکار رو بکنم، اما آفرین به شما که می تونید تفکیک قائل بشین در این مساله.

اعظم سه‌شنبه 26 شهریور 1398 ساعت 12:23

سلام
به نظر من اثر از نویسنده یا خواننده جدا نیست.
بهترین کتاب یا آهنگ جهان باشه طرفش نمیرم.
دورش خط قرمز می‌کشم....
پیش اومده که میگم.

نظر منم مثل شماست
بقول معروف به نظر شما نزدیک است

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.