پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

قتلوه عطشانا

شنیدین میگن فلان چیز به ابتذال کشیده شده؟

به نظرتون الان  خود همین ابتذال به لجن کشیده نشده؟

مثلا... مطمئنا شما هم فیلمایی که از تعزیه توی نت هست رو دیدید.دلقک بازی های  شیر تعزیه، شمر و گروه همخوان. شیر حمله های بروس لی وار می کنه. شمر فیلیپینی می زنه و گروه همخوان ، جمالو جمالوی بندری می خونه. یا بندری می رقصن.

مثلا خانومهایی که اهل روضه و مجالس عزای محرم هستن، از کله ی صبح شروع می کنن به رفتن به منازل مختلف جهت اثبات ارادت به ماه محرم و فلسفه ش و احیانا صاحب مجلسی که باهاش رودربایستی دارن. تا  ظهر و وقت ناهار از این خونه به اون خونه میرن و بعد از ناهار و استراحتی کوتاه پس از ناهار دوباره دور جدید گردش در منازل شروع میشه. این مجلس تموم نشده؛ عذرخواهی می کنن و میرن مجلس بعدی .معنی اینها ارادات قلبی هست؟ عزای واقعی هست؟ لابد هست. نمیدونم.

حالا مناسک و عرف جدید خود  مجالس بماند.

هر خانوم جلسه ای گروهی پامنبری ثابت داره که فقط اونها دعا و قرآن می خونن و گاهی همینها اجرای روضه و نوحه هم دارن. اینها گروه سرودی هستن که مشخصه خوب تمرین کردن که نتی رو فالش نخونن و از دست ندن. ادعیه و ترجیع بند نوحه ها رو با صدایی بلند و تحریرهایی ماهرانه دستجمعی می خونن که علاوه بر چهارستون سایر طبقات، ارکان عرش هم به لرزه درمیاد.

دیدین تلویزیون طی ده سال اخیر عزاداری های پردبدبه و کبکبه در حضور بزرگان حکومت نشون می داد؟ الان توی خونه ها هم همین مراسم برقراره. پذیرایی شاهانه و ...

این مراسم و جلال و شکوهش اگرچه امروزی و شیک و با کلاسه، اما اصلا به دلم نمی شینه. اصلا به دلم نمی شینه. اصلا به دلم نمی شینه. خیلی چشم و هم چشمی و تشریفاتیه همه چیز.

امسال هیچ جا نرفتم. خونه ی هیچ کس. بخاطر هیچ کس.




أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن قَتَلوهُ عَطْشاناً

نظرات 2 + ارسال نظر

سلام

خانم نویسنده رمانتون رو چطور می تونم تهیه کنم؟ آیا هنوز در بازار یافت میشه یا تموم شده؟

قلمت سبز

سلام. هر سه رمانم در کتابفروشی ها و شهر کتاب ها موجوده.
اگه پیدا نکردین میشه از پخش ققنوس، تینترنتی سفارش داد.

زهرا یکشنبه 17 شهریور 1398 ساعت 11:23

عادت داریم‌گند همه چی رو دربیاریم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.