پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

خدا حفظت کند

تا حالا کسی بهتان گفته ( خدا حفظت کند) ؟

اگر گفته فکر کرده اید برای چه؟ این ( خدا حفظت کند) چه دلیلی دارد؟

بعضی آدمها را خدا باید برای این دنیا حفظ کند. بعضی ها آنقدر مهربان و شفاف و زلال هستند که بودن شان برای این دنیا  واجب است. اگر نباشند، نمی شود تلخی ها و سیاهی ها و ناکامی ها و ناجوانمردی های آدمها را تحمل کرد. باید باشند تا تو حس کنی هنوز امیدی به ادامه دادن دنیا هست. بی منت مهربانی می کنند، سخاوتمندانه گنجینه ی مهرشان را به پایت می ریزند . طوری که  نمی دانی چه کنی. آنقدر غرق این مهر می شوی که حرف زدن از جبران کردنش ، شبیه توهین است.

بعضی ها آنقدر دلسوز و با تعهدند که کاری به حقوق دریافتی و مزدی که می گیرند ندارند، صادقانه و خالص کار می کنند و این خلوص فقط و فقط مال ذات خودشان است. حسابگر نیستند، اهل ( مثقال شرا یره و مثقال خیرا یره )  نیستند. ترازو دست شان نگرفته اند به وزن کردن آدمها و کارهاشان. مثل خورشیدند که تابیدن و گرما دادن؛ جزو ذاتش است .

بعضی ها بمب انرژی اند. دیدن و شنیدن و خواندن  شان سرخوش ات می کند. حتما نباید متعلق به تو باشند. انگار جهان شمول اند. مال تمام جهان اند. اهل هرکجای جهان می توانند باشند. عکس شان، صدایشان، حرفهایشان، نوشته هایشان ،حتی اگر در اختیار عموم مردم باشد،  حالت را خوب می کند.حال همه را خوب می کند.

فکر می کنم این مدل آدم ها را خدا باید برای این دنیا حفظ کند. باید حفظ کند. باید حفظ کند.این مدل آدمها باید باشند تا تاریکی های پیرامون را تاب بیاوریم. چاله های سرراه کنده شده را تاب بیاوریم. نیش های زهردار را تاب بیاوریم.

چندتا از این جور آدمها دور و برتان دارید؟ که گاه گداری بهشان بگویید ( خدا ترا برای این دنیا نگه دارد) ؟

من؟

خدا را شکر. دارم. از این آدمها دارم. تعداد شان کم است اما دارم.

و از ته دل می گویم : (( خدا همه تان را برای این دنیا نگه دارد. خدا همه تان را برای این دنیا حفظ کند. ))

آمین!



لبخندی که روی لبت کش آمده، عمیق تر و بزرگ تر باد! لبخند بزن! یکی شان تویی!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.