پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

از دلخوشی

دوستی توی نظرات در مورد خیاطی سوال کرده بود. منم که معطل تا یکی حرف از دلخوشی هام بزنه تا دلم بره.

گفتم اینها رو بذارم توی وبلاگ جان.


ایشون مانتوبا قد معمول شدن


ایشون  و مشکی همین طرح هم ، هم مانتوی بلند شدن

نظرات 4 + ارسال نظر
فاطمه جمعه 25 تیر 1395 ساعت 06:40

خیلی ممنونم

فاطمه دوشنبه 14 تیر 1395 ساعت 23:28

واقعا حرفه ای توضیح دادید! ممنونم
حالا که اینقدر حرفه ای هستید یه سوال دیگه. البته ببخشید که هی مزاحم میشم
چطور لبه ی پارچه رو سر دوز کنم که پارچه ریش ریش نشه؟! حتی دیدم که بعضی از لباس ها رو فقط سر دوز میکنن و نمای جالبی هم پیدا میکنه.
خیلی سعی کردم ولی نتونستم!

آره راست میگید، بلاگفا انگیزه و شوق خیلی ها رو حتی از نوشتن، پَروند.

چرخ سردوز کلا جداست. یک چرخ هست که فقط سردوز می کنه. مخصوص خیاط های حرفه ای و کلا شغل خیاطیه. برای خیاطی خانگی خیلی مناسب نیست. مگه اینکه خیلی عشق خیاطی حرفه ای باشی.
یه نوع پاک دوزی توی چرخ های معمولی هست که ای .. بدک نیست.اما خیلی هم برای پارچه های سُرسُری کارآمد نیست
وای چه اطلاعاتی دارم من

فاطمه دوشنبه 7 تیر 1395 ساعت 06:15

راستی چرا وبلاگ "دل رنگی" تون رو دیگه آپدیت نمیکنید؟!

پر بود از عکس های رنگی و خوردنی و چیزهای جالب.

قبلا هم گفته بودم. از وقتی بلاگفا همه ی عکس ها و پست ها رو خورده، دیگه دست و دلم پیش نمیره اونجا چیزی آپ کنم. شده مثل زخم کهنه. می بینمش دلم می سوزه.

فاطمه دوشنبه 7 تیر 1395 ساعت 06:13

وای من این عکس هاتون رو تو اینستا دیده بودم و کلی دلم خواسته بود که بتونم منم بدوزم!

یه سوال: چرخ خیاطی من هم شکلش دقیقا مثلِ مال شماست. ولی مارکش فاف هست، میخواستم بپرسم: زمانی که روی پارچه میدوزی و زیرِ دوختت، نخ یه جا جمع میشه و شکلِ تمیزی به کار نمیده، میدونید علت از کجا میتونه باشه؟

حتما می تونی. ساده س ساده ست. مدل های سخت و حرفه ای نیست. آسونه
من از کل آموزش های خیاطی فقط همین یادم مونده که وقتی کوک از روی دوخت مشکل داره، مشکل حتما مربوط به اجزای زیرین چرخه و وقتی کوک از زیر دوخت مشکل داره، مشکل از تجهیزات روی چرخه.
برای خودمم پیش میاد این مشکل. گاهی با تغییر درجه ی دوخت و تغییر کشش نخ رفع میشه. گاهی هم اصلا درست نمیشه. تنها می ذارمش تا خودش درس عبرت بگیره ، درست بشه.بعضی وقتها درست میشه. فکر کنم واقعا می ترسه بعضی وقتها هم به روی خودش نمیاره. مجبورم بفرستمش بیرون برای تعمیر


آهان...یه وقتهایی هم مربوطه به نوع پارچه. پارچه های لیز مثل ابریشم یا ویسکوز، راحت دوخته نمیشن. باید زیر پارچه ت روزنامه بداری و همراه پارچه بدوزی تا دوخت و نخ دوخت جمع نشه
خودمونیم...حرفه ای توضیح دادم انگار

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.