پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

خانم دکتر

دیروز یک خانم دکتر سه ساعت برای مان حرف زد و بهمان درس داد. ما، پدر و مادرهایی بودیم که حداقل یک فرزند 12-0 سال داشتیم. خانم دکتر فوق تخصص سکسولوژی اش را از استرالیا گرفته بود و در مورد تربیت رفتار های جنسی کودکان، عناوین کلی ای را به ماها درس داد.
از طرف مدرسه به جلسه دعوت شده بودیم. اما برگزار کننده ی جلسه موسسه ای بود که کار حرفه ایش تشکیل جلسات آموزشی خانواده در زمینه های مختلف بود. بدی اش این بود که  فقط حضور یکی از والدین در جلسه پیش بینی شده بود. در حالی که فکر می کنم حضور پدر و مادر کنار هم الزامی است.
طفلی خانم دکتر هر دو سه جمله در میان، هی یادآوری می کرد که:(  کلماتی که من استفاده می کنم را از نظر علمی در نظر بگیرید نه از نظر مفهومی که توی اجتماع و خلوت خصوصی همسران دارد.)
خانم دکتر می گفت جلسه ی سه ساعته ی تمام را باید شنیده باشی و درس گرفته باشی تا بتوانی تصمیم درستی برای از این به بعد نوع رفتار و برخورد با فرزندت داشته باشی.با نقل قول و تعریف کردن نمی شود کاری کرد. چندتا نکته که شاید همه مان فکر می کردیم زیاد هم مهم نیست، اما دانش آکادمیک رفتار شناسی جنسی آن را  خیلی مهم می داند می نویسم:

-بچه ( دختر یا پسر) بعد از شش سال به هیچ وجه نباید با پدر یا مادر حمام کند. اگر به تمیز شسته شدن بچه اطمینان ندارید، ده دقیقه ی آخر حمام کردنش با لباس، وارد حمام شوید و در شست و شو کمکش کنید.

-بچه بعد از شش سال به هیچ وجه نباید بدون لباس زیر جلوی کسی حتی پدر و مادر ظاهر شود.البته آموزش این مسئله از سه سالگی به بعد شروع و تا شش سالگی باید تثبیت شده باشد. حتی وقتی در حمام سراغش می روید از او بخواهید که لباس زیرش را دوباره بپوشد.

-بچه باید مفهوم حریم خصوصی را یاد بگیرد. اندام های جنسی در رده ی حریم خصوصی دسته بندی می شوند. او باید یاد بگیرد که اندام خودش و دیگران حریم خصوصی هستند و نباید در معرض دید خودش یا دیگران قرار بگیرند.( مثل بازی کردن بعضی از بچه ها با سینه ی مادر در سنین بعد از شیرخوارگی، یا نشان دادن اندام جنسی بچه ها به هم در مهد کودک یا بازی های کودکانه )

-وقتی متوجه بازی ها و رفتار های جنسی در بچه ها می شوید، بدون مچ گیری و سرو صدا و دعواکردن ذهن او را به سمت خطرات جانبی این بازی ها منحرف کنید. مثل احتمال خفگی  یا بیماری قلبی یا تنفسی از روی هم افتادن بچه ها در مامان بابا بازی کردن!

-خوابیدن مادر یا پدر کنار بچه به شدت نفی شد . بچه باید یاد بگیرد که فقط پدر و مادر می توانند با هم بخوابند و محل خوابیدن بقیه ی افراد خانواده، جدا از هم و در رختخواب خودشان است.

با مزه:

-یکی از پدرها سوال کرد: یه پسر 8 ساله دارم. خانمم هم هشت ماهه باردار است. پسر8ساله مدام می پرسد که نی نی چطور رفته توی شکم مامان رفته. خانم دکتر گفت : شما چی جواب دادی؟ باباهه گفت: گفتم مامان قورتش داده! سالن برای چند دقیقه رفت روی هوا.خانم دکتر به باباهه گفت: آفرین..چقدر خوب نقش خودت را در آفرینش بچه ی جدید به خاک مالیدی و خودتو نابود کردی. سه سال بعد همین بچه ترا کنار میکشه م میگه: بابا جان..برای تولد نی نی..تو دقیقا چیکاره بودی؟

-خانم دکتر از جمع خواست که کاملا ساده به یک بچه توضیح بدهند که یک بچه چطوری درست می شود. وقتی کسی حاضر نشد جواب بدهد. به یکی از آقایان اشاره کرده. آقاهه حاضر نشد از جایش یبند شود. همانطور نشسته از جواب دادن طفره رفت. خانم دکتر اصرار کرد. آقاهه گفت اصلا بچه ندارد، پس لازم نیست توضیح بدهد. خانم دکتر اصرار کرد.آقاهه گفت: آخه خیلی زشته توی جمع نمیشه توضیح داد. خانم دکتر رفت روی وایت برد دو تا دایره ی جدا کشید. بعد دو تا دایره را به توی هم رفته کشید. بعد برای دایره ی سوم دست و پا کشید و برایش یه داستان ناز کودکانه در مورد عشق مامان و بابا  به هم و بزرگ شدن آن دایره و دست و پا در آوردن و به شکل آدم نزدیک شدنش حرف زد. بعد هم گفت: اینطوری برای بچه توضیح بدین. چرا تا بهتون میگن بچه چطوری درست میشه فکرتون میره به جاهای بی تربیتی اتاق مامان باباها؟؟ دوباره سالن رفت روی هوا!


*

- قرار است این جلسه باز هم تکرار شود. چقدر دوست دارم همچین جلسه ای برای نوجوانان هم ترتیب داده شود.
- خیلی خوشحالم که بعضی از برخوردها و رفتارهایم کاملا منطبق بر گفته های خانم دکتر بود و چقدر متاسف و ناراحت که بعضی ار برخوردها و رفتارهایم کاملا برعکس رفتار صحیح بوده!
-خانم دکتر مِرقاتی خویی ، به تازگی به عنوان سکسولوژیست برتر کشور معرفی شده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بینام شنبه 18 مهر 1394 ساعت 11:29

خیلی خوب بود . کاش داستان رو دقیقتر تعریف می کردید بقیه استفاده کنند . ممنون

واقعا خوب بود جلسه. کاش همه شرکت می کردن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.