پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

تیک آف آف ال قماریون!!!



راه حلی برای پر دادن قمری ها از تراس هست؟

اونم تراسی که به لطف آب و هوا و وارونگی و آلودگی و ...، چهارتا گلدون توش گذاشته باشن؟

از سال قبل، تراس های طبقات شده، باند فرود قمری ها. از ستون های روبروی تراس بلند میشن، فیش فیش فیش پر هاشون صدا میده و با صدای وحشتناکی تیک آف می کنن روی گلدون های نازنین من، ایضا کیسه ی برنج طبقه ی بالایی و باکس رب گوجه ی طبقه ی پایینی!

از همون پارسال که ناز یخی نازنینمو خراب کردن و هم خوردنش و هم بردنش و هم مبالش کردن!! ، چشم دیدن شونو ندارم. تا صدای تیک اف شون میاد می دون میرم توی تراس و با تکون دادن پرده مانع فرودشون روی تراس خودمون میشم. اما اینا پررو تر از این حرفان. هرروز صبح از ساعت6 تا8 و نیم، مراسم تیک آف کُنون و قمری کیش دادَنون!!!! داریم. همه به من می خندن. اما من با همتی وافر همچنان به این کار ادامه میدم تا این موجودات پر دار، به نوعی شعورِ فرا حیوانی دچار بشن و بفهمن که تراس من..جای بازی نیست و باید برن دم خونه ی خودشون بازی کنن. اونم این بازی ناشیانه و غیر حرفه ای. طوری فرود میان که آدم یاد کارتون های تلویزیون می افته. می خورن به دیوار و می افتن روی گلدون ها. فیش فیش فیش...


به این راه ها فکر کردم:

-شاهین، قرقی، عقابی چیزی پیدا کنم، بدم بخوره شون!

-تفنگ دوربین دار بگیرم و ...

-با لنگه دمپایی...اما نه..می افته روی تراس پایینی ها..ابرو ریزی میشه

-برم راست و حسینی باهاشون حرف بزنم ، بلکه قانع بشن . دیگه اینجا نیان



توضیح عنوان:


تیک آف : tack of

آف :of

ال قماریون: جمع مکسر قمری به زبانی شبه عربی!!! ( القماریون)


نظرات 2 + ارسال نظر
م دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 16:35

برای اولین بار نظر گذاشتن هم عالم خودشو داره

نگران بار شیشه شون نباش قمری ها سریع تر از تمام پرنده ها زاد و ولد میکنند
قدیما که ما خونه حیاطی داشتیم مادرم چیزای تزیینی براق و رنگارنگ مثل روبان و خرده شیشه و دونه تسبیح و آینه حتی ظروف شکسته را با نخای قرمز از شاخه های درخت گیلاس و مو آویزون میکرد تا پرنده ها رو فراری بده
خانواده دکتر ارنست هم مامانشون همینکارو برای مزرعه شون میکرد
صدف و چیزاری رنگی را بالای مزرعه ش ریسه کرده بود !

برای اولین بار خوش آمد گفتن هم همین طور
خوش اومدین.
چه جالب. منم به این موضوع فکر کرده بودم. فکر کرده بودم یه عروسک پارچه ای رنگی یا رشته های رنگی رنگی حجم دار و متحرک درست کنم که بترسن و برن. اتفاقا به ظروف شکسته فکر کرده بودم. اما زورم اومد حقیقتش.بعدم من روی تراس بند رخت دارم. هی باید ابزار ترسونک رو بردارم هی وصل کنم..زور داره خب
خانواده دکتر ارنستو یادم اومد.
این قمریه پارسالم لونه ساخت و تخمش جوجه شد. جوجه هه از لونه افتاد پایین و مرد. امسالم تخمش افتاد و شکست. کلا مامان به درد بخوری نیست. الانم منتظرم ببینم چی میشه. حالا ترفند عملیاتی من باعث تلفات جانش نشه برای بچه جانش. بذار خودش بکشه ش، از گردن من ساقط بشه

خورشید دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 08:54

سلام. روزتون به خیر ان شالله.
پیشنهاد می کنم یک دستگاه dhبخرین.توی نت سرچ کنین دستگاه دفع حشرات.ما برای خونه مامانم توی شمال گرفتیم البته برای مارمولک.راضی هستن خدا رو شکر.کارشناس داره مشکلتون رو می گین راهنماییتون می کنن.
موفق باشین

سلام. ممنون عزیزم
یعنی می تونه برای پرنده هم کاری بکنه.؟
البته الان دیگه دلم نمیاد. چون قمری خانومه روی لوله بخاری طبقه ی پایینی ، لونه ساخته و تخم گذاشته و روی تخمش میشینه . تازه وقتی هم میرم توی تراس لباس پهن کنم یا به گلها آب بدم...مراقبم کاری نکنم که بار شیشه ی خانوم خانوما چیزیش بشه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.