پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

سه گانه ی نیویورک

در سه بخش جداگانه سه روایت جدا اما به گونه ای مربوط به هم از آدمهای شبیه به هم داریم. آدمهایی که می خواهند گم و ناپیدا باشند و کارآگاهی که دنبال آنهاست به این گمشده ها رسیده یا نرسیده، ردی ازشان در اختیار دیگران نمی گذارد. نمی تواند که رد و نشانی بدهد. زیرا گاهی خود افراد طوری گم و گور می شوند که  بازشناختن شان در خیابان برای نزدیکانشان نیز غیرممکن است.

لایه ی رویین داستانها کارآگاهی و پلیسی است اما خمیره ی اصلی آن مسائل هستی شناسانه ی زندگانی است. چگونگی برخورد بشر با بدیهی ترین اتفاقهای زندگی و واکنش او نسبت به اطرافیان سرنوشتش را تعیین می کند. کارتن خوابی چندماهه، از بین رفتن هویت اجتماعی، فرار از خانواده، اقدام به تست آزمایشات غیرانسانی روی فرزند برای کشف نوع جدید ارتباط بشر با جهان، مواردی است که در متن این سه داستان دستمایه ی برخورد انسان رنجور از جهان با خودش است.

جملات فلسفی که از دهان شخصیتها بیرون می آید یا در ذهن آنها می چرخد، وزنه ی پلیسی داستانها را سبک تر نموده و فضایی پست مدرن و نوین در این سبک داستانها ابداع می نماید.

 

سه گانه ی نیویورک

پل استر                              

نشر افق

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمناک.آرشا پنج‌شنبه 20 مهر 1402 ساعت 13:27

سلام .. .
عرض و ادب و احترام....
خسته نباشد و خدا قوت....
اومدم برای یکی از پستهاتون درباره خواندن کتاب بود که گفتین از خواندن این کتابها و داستانها دریغ نکنید ... نظر بذارم دیدم نظرو بستین ....خوشحالم وبلاگتون هنوز دارای نوشتهای زیبا هست ......سالم و تندرست باشید ......سایه خدا همیشه بر سرخانوادتون باشه ... و شادی همیشه در دلتون .....

سلام و درود بسیار دوست قدیمی.
خوبین؟
نمیدونم کدوم پست بوده. احتمالا اشتباهی نظرات رو بستم.
ممنون که یاد من بودی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.