پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

آمیخته به بوی ادویه ها

مجموعه ی هشت داستان کوتاه در کتابی با اسمی جذاب و کاریزماتیک در این کتاب گردآوری شده. زبان نویسنده پاکیزه و خوب و متمایل به شاعرانگی بدون اضافات افراطی است. بستر کلی داستان ها جنوب ایران به ویژه آبادان است. رسم و رسوم، تکیه کلام ها، غذاها و علایق بومی مردم جنوب در قصه های این مجموعه به قوت قابل مشاهده است.

زن های قصه ها، موجودات غریبی اند، عاشق و قوی، فروریخته و محکم، ویران و سرپا، مثل اسکلت ساختمان های پر از گلوله ی خوزستان بعد از جنگ که همچنان بعد از سی سال، آوار نشده اند و نصفه نیمه و فرریخته سرپا ایستاده اند. مثل نخل های بی سر که هویت شان همچنان موجود است.

اقلیم و جغرافیابرای شیفتگانش همواره جذاب و خواستنی است و در این قصه ها معیاری می شود برای رنگ و بو دادن بیشتر و بیشتر به کلماتی که خوب کنار هم چیده شده اند .

آمیخته به بوی ادویه ها

مریم منوچهری

نشرثالث

-مجموعه داستانها همیشه شگفت زده ام می کنند. این یکی نیز. بسیار خواندنی و جذاب.

-به آبادانی هایی که می شناسم و نمی شناسم توصیه اش می کنم. می توانید با قصه های این کتاب در خیابان ها و کوچه های شهرتان قرم بزنید و کیفور شوید.

-از این نویسنده باز هم خواهم خواند.

-وقتی بنا باشد در مورد مجموعه داستان حرفی بزنم و بنویسم لال می شوم. زیاد نوشتن یعنی لو دادن هر داستان که خواننده ی آینده را پس می زند و کم گفتن یعنی بی انصافی کردن در مورد اعتبار قصه ها.

-بخوانید. قصه های خوب را بخوانید و لذت ببرید.




Image result for آمیخته به بوی ادویه ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.