پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

سیاسنبو

اقلیم جنوب ایران را به تمام معنا در کلمه به کلمه ی داستانهای این کتاب می توان لمس کرد. چه در کلمات بومی و خاص گویش مردمان جنوبش چه در حرکات و سکنات آدمهاش و اتفاقات جاری در تاریخ چهل-پنجاه سال پیشش .

مردمانی که در سختی و دشواری روزگار می سپرند و  خرده نان بخورنمیری دارند و با این همه دل در گروی عِرق و شرافت خاک خود دارند. اجنبی خار چشم شان است و دست درازی هاش به دامان گیس به سرهای قوم و قبیله، تاوانی خونین دارد. آگاهند به مجازات و تنبیه مرگ، اما هم پیمان می شوند برای انتقام کشیدن از متجاوز ناموس.

زبان دلنشین و آمیخته به جادوی اقلیم داستانها آنها را خوشخوان و روان کرده و خواننده را با واژه های غریب جنوبی چنان همراه می کند که گویی از فرط تکرار در دل قصه، آشناترین واژه هاست.

جنوب به استعمار گرفته شده، جنوب به استثمار گرفته شده، جنوب پر از مردان و زنان خشمگین از ظلم و تعرض انگلیسی های سرخ و سفید، جنوب بشکه های قیرداغ، جنوب آردهای پر از شن و سنگ، جنوب دخترک های بیمار و رو به قبله، جنوب دخترک های در پر قو بزرگ شده، جنوب برق گرفته به تیغه ی چاقو در نیمه شب، همه و همه در قصه های سیاسنبو، به کمال به تصویر درآمده .

سیاسنبو

محمدرضا صفدری

نشرآموت

-داستان کوتاه در قصه های این کتاب به کمال رسیده و خوانشی همراه با لذت و رضایت برای خواننده در پی دارد.

-زبان بومی و تکنیکال نویسنده، قصه هایی خواندنی رقم زده.

-مجموعه ای ست پر از درس و آموزه برای شیفتگان ادبیات اقلیمی.


Image result for سیاسنبو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.