پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

چوب نروژی

خیلی وقت پیش گشتم و گشتم و گشتم تا نسخه ی زبان اصلی جنگل نروژی موراکامی رو پیدا کردم. چرا ؟ بماند. اما سایتهای زیادی رو بالا پایین کردم تا بالاخره از یک سایت خارجی تونستم دانلودش کنم. جونم براتون بگه که از آمازون هم اقدام کردم. یعنی تا این حد مشتاق. ( لازم نیست که بگم در حد باز کردن سایت و سرچ اولیه موفق بودم؟)

هفت-هشت-نه ماهه یا بیشتر، خوب یادم نیست.اما امشب قصد کردم که برم سراغش و ببینم چند مرده حلاجم.این بود ماحصل تلاشم:

-در صفحه ی اولش  فکر کنم پنجاه بار به فست دیکشنری مراجعه کردم. تقریبا در هر سطر چهارتا لغت.

-زبان ادبی و شسته و رفته ش رو درک کردم و دریافتم.آفرین آقای موراکامی. معلومه در دبیرستان از اون انشا نویس های تیر بودی که دبیر ادبیات هی تشویقت می کرد و همکلاسی هات هی می گفتن: بیا برای منم انشا بنویس.

-تا اینجا سی و هفت ساله ی عزیزمون از هواپیمای بالای آسمان آلمان پیاده شده و در سالن فرودگاه با کادر هواپیمایی و بوی علف و بارون و ابرهای متراکم و آویزان و  گویی یهو پرت شده به بیست سالگیش.

-نیایین برام کتابو تعریف کنین. خودم هرچی فهمیدم بهتون میگم.( قول نمیدم همه چی رو بگم. چون که... )

-کی تا حالا بود که با لغات غیرفارسی سر و کله ی جدی نزده بودم. از وقتی زبانم تموم شده.یعنی چند سال! (  تیچر جان داری می خونی نه؟ شیم آن می!! )

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیه چهارشنبه 26 شهریور 1399 ساعت 09:21

ای ول زبان اصلی ، یکی از غصه های بزرگ زندگی من یاد گرفتن زبان انگلیسی چون اصلن علاقه ندارم و همیشه فک می کنم مجبورم و همه عمرم هم مدل های مختلف کلاس عمومی و خصوصی تجربه کردم
هر چند از موراکامی اصلن خوشم نمیاد ولی واسمون بنویسین چطوره کتابه
شایدم شدین نویسنده بین المللی و خودتون یه روز به زبان انگلیسی نوشتین

با زبان راحتم. چون خیلی دوستش دارم.
اما خوندن این کتاب جدا سختمه. هم کلمات یادم رفته هم خیلی واژه ها جدیدن.
موراکامی رو نظر قطعی ندارم که خوشم میاد یا نه. فقط یک کتاب ازش خوندم.
اینو هم بخونم ببینم چطوره.

من فارسی می نویسم و ترجمه کنن که بین المللی بشه.
چرا انگلیسی بنویسم؟؟؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.