پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

کر کر خنده ی کوید نوزده

دلم که تنگ میشه، دلتنگ که میشم، گریه که می کنم، چشمام پف می کنه از گریه ورقلمبیده میشه، قلبم که مچاله میشه و می خواد از جاش کنده بشه،  فکر می کنم دیگه آخر دنیاست. دیگه بدتر از این ممکن نیست. دیگه سیاه تر از این سرم نخواهد اومد.اما همیشه چیز قشنگ تری هست که منتظرمه و تا منو می بینه میگه: ( بچه ها...پری داره میاد. آماده...آتششششش!! )

صبح با تن دردمند، چشمایی که حسابی می سوخت، گلویی که می خارید، سرفه هایی که هرچه کردم نمی شد قورتش داد( چندروزه  به محض خوردن غذای ادویه دار و طعم دارسرفه می کنم)، دالان های پارک رو رفتیم و رفتیم و رفتیم. دیدم پاهام توی هم می پیچه و نای راه رفتن ندارم. سرم گیجه و تنم دردمند.

برخلاف اسفند ماه که با هر تکون و علامتی می گفتم: این کروناست . ما همه مبتلا شدیم و من از گنبد سوغات آوردم( حالا یا از بیمارستان، یا از مراسم)، تا بالاخره بویایی و چشایی مون رفت و ایمان آوردیم به قدرت کوید نوزده، این بار فرافکنی می کنم و با هر درد و سرفه و خستگی و گیجی یی میگم، سرماخوردم. اونم سرمای شدید!!!

اگه مصونیت شش ماهه هم داشته باشه دیگه مال من تموم شده و وقتشه که کوید خاردار باز نیش هاش رو توی تنم فرو کنه.

جای خوابیدنم رو جدا کنم تا بقیه در امان باشن.بالاخره ببینم سرماست یا کرونا.

خواب..خواب...خواب...

منگی..بیحالی..خستگی...سرفه های نرم و خارخاری...

نظرات 8 + ارسال نظر
اعظم سه‌شنبه 11 شهریور 1399 ساعت 00:05

خواهش
فکر کنم بازم کامل نیومد:)))

اره بعضی پیام ها کاملا خالی بود. ممنونم ازتون.
همین پیام رو یکی از دوستان برام تلگرام کرد. کاملش رو دیدم.

اعظم شنبه 8 شهریور 1399 ساعت 00:04

امیدوارم کامل اومده باشه

ممنونم از محبت تون

اعظم شنبه 8 شهریور 1399 ساعت 00:01

غذاهایی مثل *جوجه محلی* رو میتونین اب گوشت درست کنین به بیمار بدین
یا هم *سوپ* درست کنین، باموادی ک اکثرا طبع گرم یا معتدل دارن،
*سوپ سبزیجات و گوشت*
سبزیجاتی مثل جعفری،شوید،کرفس،هویج،وقارچ و همینطور سیر توی سوپ استفاده کنین

اعظم جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 23:59

توی غذاهای پختنی هم ترجیحا *روغن گوسفندی* یا زیتون بریزین
اگر هم کسی دسترسی نداشت، روغن کم استفاده بشه

اعظم جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 23:59

برای اوناییکه دچار اسهال میشن همون *اب زیاد* و دمنوش زیاد بدین بخوره و اجازه بدین کم ابیش به این طریق برطرف شه
و بزارین بیماری از این طریق زودتر دفع و از بدن خارج بشه
و یه *نکته* اینکه دوستان عزیز بیمارای کرونایی ۹۰درصد از بیخوابی و درد رنج میبرن پس یه *قرص خواب نیم میلی* بهشون بدین بخورن تا حداقل کمتر اذیت شن

❌ *به بیمار کرونائی اصلا لبنیات و... ندین*
مثل:
شیر ، ماست ،کره ، مسکه
،پنیر ، سرشیر ، دوغ ، کشک

نوشابه هم نباید بخورن

اعظم جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 23:58

*اگر شخصی رو می شناسید که کرونا داره کمکش کنید تا حالش زود خوب شه چون یکی از دلایل طولانی شدن بیماری و یا مرگ و میر نداشتن اطلاعات کافی هست*
*اونایی که کرونا داشتن از این روش ها استفاده کردن و سلامتیشون رو به دست آوردن*

اعظم جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 01:59

*اونایی که کرونا داشتن از این روش ها استفاده کردن و سلامتیشون رو به دست آوردن*

چه روش هایی؟؟

اعظم جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 01:56

مراقب خودتون باشید. انشالله که نباشه.
اما کرونا شوخی بردار نیست.
مثل خرچنگ می‌مونه

امیدوارم نباشه که تنفسی نشه
امیدوارم باشه که باز مصونیت چندماهه بده گرچه نامطمئن و ناپایدار

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.