پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

صوتی بازار

1

از کتاب صوتی سمفونی مردگان نگفتم اینجا.

با گویندگی حسین پاکدل بود. سال بلوا با گویندگی عاطفه رضوی اگه 100 بگیره، این 60 می گیره برای من. گاه غلط خوانی داشت. مرور دوباره ی داستان بعد از سالیان سال برام جذاب بود.

اعتراف هم شده جزو کارهای روزمره م . پس اعتراف می کنم که خرده روایت هاش رو اصلا یادم نبود.

باز هم قلم عالی و تحسین برانگیز معروفی شگفت زده م کرد.

2

شوهر آهو خانم رو در 63 تراک شنیدم. ظاهرا خیلی سال قبل، روی نوارکاست ضبط شده بود و الان به صورت فایل های صوتی دراومده. کیفیت نداشت. کتابش رو نخونده بودم . گویندگی غلط های خوانشی و غیر صحیح کلمات  زیاد داشت.

داستان هم ترکیبی از اوضاع اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تاریخی ایران تا شروع جنگ جهانی اوله. دوست داشتم بدونم محتواش چیه. مقصود حاصل شد بحمدلله. ندانسته از دنیا نمیرم. کلی عشوه و قر و قمبیل زنانه یاد گرفتم از هما خانوم ورپریده! سید میران...!! خوب شد مال قصه بودی وگرنه خونت حلال بود!

3

دو قرن سکوت رو هم شنیدم. گویندگی ، علیرغم اینکه صدای عالی و ضبط حرفه ای داشت، پر از غلط های خوانشی بود. کلمات بدیهی رو غلط ادا می کرد. سمیه را سَم یِ می گفت. آخه سمیه و یاسرِ تازه مسلمان صدر اسلام رو که از دبستان توی مغز ما فرو شده. چرا باید بگی سَم یِ ؟؟؟؟؟؟

خلاصه آخرهاش می خواستم ناتمام بذارمش و اینقدر حرص نخورم از غلط خوانی هاش.اما تا آخر شنیدمش. 


4

کتاب صوتی بعدی رو دانلود کردم.  آهوی بخت من گزل / محمود دولت آبادی

ببینم چطوره.

بعد نوشت:

سر و تهش یکساعت شد. داستان کوتاه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.