پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

بیش بود

سرچ کردم (سوختن برگهای سینگونیوم) . مسلما  انتظار نداشتم مثلا جواب بیاره : ( وفور استنشاق گاز اشک آور  و دود آتش بانک ها و شهرداری از غروبی تا صبح فردا در آبان ماه در خیابان خودتان این بلا را سر گلهات آورده ).

یکی از لینکهای  بالا آمده رو  باز کردم. نوشته بود:

-کمبود یا بیش بود( !!!!!!!) آبیاری گیاه، آفتاب مستقیم یا کمبود نور آفتاب، زیاد بودن کود یا کم بودن کود، فقیر بودن خاک یا زیادی مواد مغذی خاک و سنگین بودن یا سبک بودن خاک و ...

خلاصه که هر گزینه ای با گزینه ی عکس خودش در زمره ی دلایل اومده بود. یه چیزی مثل ( یا اینه یا این نیست).

به همون کلمه ی (بیش بود) دقیق شدم و صفحه رو بستم و نشستم روبروی سینگونیوم سوخته م. گفتم:

-اگه برات لالایی بخونم دل سوخته ت آروم میشه؟ برگهات دوباره جوونه می زنن؟ سبز میشی برام؟

گفت: نمیدونم...قول نمیدم. اما مراقب باش یه وقت با بیش بود آبیاری منو خفه نکنی!


نکشی مون با این آموزش پرورش گل و گیاه!!!!

نظرات 2 + ارسال نظر
سمیه شنبه 24 خرداد 1399 ساعت 07:51

عالی بووووود

منجوق شنبه 24 خرداد 1399 ساعت 01:41 http://manjoogh.blogfa.com/

با توجه به تجربیات اندکم اگر سوختگی از نوک برگ شروع شده و بعد کم کم کل برگ را بگیرد مربوط به کمبود آب است یعنی ممکن است فاصله آب دادن ها زیاد بوده و یا اینکه گیاهی که نباید آفتاب مستقیم میخورده را گذاشته اید ظل آفتابو گیاهتان را اسمش را نشنیده ام.
اما اگر برگ تقریبا یکدست سیاه بشود می تواند مربوط به آبیاری زیاد ( معمولا همراه با سیاه شدن ساقه است) باشد و یا اینکه ممکن است کود با غلظت زیاد به او داده باشید یا اینکه قبل از آبیاری او را سمپاشی کرده باشید
حالا پیدا کنید ببینید کدام یک از این کارها را کرده اید.

آبیاری مثل تمام این سالهاییی وده که گیاه سرحال بود. بقیه ی موارد هم مثل قبل رعایت شد.
چون نود درصد گلهام خراب شدن، همون گاز اشک آور رو مقصر می دونم
البته خاک شون رو عوض کردم. انشالله که حالشون خوب بشه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.