پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

برنج پزی و واکنش بچه

هفته ای که گنبد بودم، هر روز ، روزی چندبار با پسرک تلفنی حرف می زدم. آقای پدرش هم روزی یکبار حال و احوال می کرد. یکباری  غروب خودم زنگ زدم تا شرح حال مامان  رو بدم. رفته بود اتاق عمل. بعد از تموم شدن حرفهای من گفت: برنج چند تا لیوان باید بشورم برای غذا؟ گفتم نفری یک پیمونه از همون پیمونه ای که داخل سطل برنجه. گفت پس برم بشورم. گفتم الان؟ دیره. بذار برای فردا ناهار. گفت : نه الان درست می کنم.

*

اولین هفته ای که حضرت شان خانه نشینی اختیار کرد و سرکار نرفت، ساعت نه و نیم ، ده، از سرصبحانه بلند شدم و برنج برداشتم و شروع کردم به شستن. گفت: از الان می شوری برای ناهار؟ زوده. نشور. من برنج درست کردم نیمساعتم نشد از شستن تا پختن.

لبخند ملیحی زدم . از پاسخ بازموندم. سه چهار بار تکرار کرذ که از الان نشور. نشور. نشور. و من که غرق در حجب و حیایی مثال زدنی هستم باز سکوت کردم و چیزی نگفتم.

پسرک صداش دراومد که: برنجای تو رو به زور هم نمیشه خورد بابا. سفت سفت بود.

بابا گفت: اگه دوباره برات برنج درست کردم.

نظرات 1 + ارسال نظر
طوبی سه‌شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 02:01 https://40-years-mind.blogsky.com

چرا؟ جدا چرا این آقایون که خداوندگار همه رشته ها از کار خودشان تا نقاشی ساختمان و عوض کردن دینام و لوله کشی و صدالبته منتقد هنری همه آثار دختر بزرگشان - در حدی که دختر فوق الذکر سوسک شده و پشت یخچال قایم شود- و البته استاد تعمیر تمامی وسایل خانه هستند باز هم احساس می کنند استعدادشان کشف نشده ؟کِی و از طرف کی - این مهمتره - بهشون وحی شده که با این همه هنری که از سرپنجه شان می چکه همینطور, از رُزا منتظمی هم کدبانو ترند ؟البته پدر الان دیگه در شان خودش نمی دونه که غذا درست کنه - از بس مادرم کوکو سیب زمینهاش رو انداخت دور - ایشون رهبری عملیات را برعهد دارند به این معنی که یک دست نمک اون یکی فلفل تو آشپزخونه جلوی مادرم لایی می کشه بلکه بتونه غذا رو شور نمک کنه .
ببخشید دیدم از گنبد نوشتین و دل آدم گفتم یه چیزی بگم - واقعی البته - حواستون پرت شه .

قربون شما. حواسم پرت شد. کلی خندیدم. مرسی از مهربونی تون.
اون فقره ی همه فن حریف بودن آقایون رو خیلی خیلی خیلی خوب اومدین.
سالها قبل توی یکی از وبلاگها ور موردش نوشته بودم.
از نصاب ماهواره بگیر تا تعمیرکار لوازم صوتی تصویری، اب حوض کشی، لوله باز کنی و برنج پزی!!!!!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.