پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

باشه تو خوبی

بس که یکی از معلم ها خواهان داشت و آن یکی مورد بی مهری والدین بود، برای بچه های ششمی طرح معلم شناور گذاشتند. یعنی سه چهارتا درس را یکی از معلم ها و سه چهارتا را آن یکی برای هردو کلاس درس می دهد. مثل سیستم راهنمایی و دبیرستان که کلاس ها متغیرند و معلم ها ثابت.

حالا پسربچه ها مقایسه می کنند و نتایجش را هر ظهر به محض رسیدن به خانه تعریف می کنند.

-آقامون گفته مدرک من بالاتر از آقای فلانیه

-اقامون گفته مهم ترین اصل زندگی قرآنه. مدرک به درد نمی خوره. مونس بودن با قرآن باعث میشه موفق باشی. مدرک نشانه ی موفقیت نیست.

-آقامون گفته  روش های من در مدرسه ها کپی میشه و اجرا میشه. ایده ی اصلیش مال منه.

-آقامون گفته یکی رو می شناسم که مدرکش دکتراست .اما موفق نیست . چون مونس قرآن نیست

-آقامون گفته ...


یک چیز را خوب می دانم.

گفتن مدام ( من خوبم..من بلدم. من منحصر به فردم) بد است.اما بدتر از آن این است ( من خوبم. مثل فلانی نیستم. من بلدم.مثل فلانی نابلد نیستم. من منحصر به فردم. مثل فلانی کپی نیستم)

در واقع این شیوه ی دوم خیلی حال به هم زن است.

نظرات 1 + ارسال نظر

پروانه خانم سلام

ای خدا چقد بامزه است که بچه ها از اتفاقای تو مدرسه شون تعریف می کنن

انقد دوست دارم بچه داشته باشم و بعد برام تعریف کنه از معلم ها و مدرسه شون

خانم پروانه حکایت عجیبی شده این دور و زمونه. درسته که من سن و سالم کمه، اما به قول مامانم دیگه خرس گنده شدم و باید ازدواج کنم.

من فکر می کنم اخلاقیات حتی در بین بیشتر معلم ها که ستون فرهنگ مملکت هستند هم از بین رفته.

اما خیلی دوران خوبی رو گذروندیم ما دهه هفتادیا. خیلی معلم های خوبی داشتیم. اصلا اینطور مسائل تو مدرسه ما نبود.

ان شا ء الله موفق تر باشید. برای منم دعا کنید عاقبت بخیر بشم


انشالله به ارزوهاتون برسین

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.