پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

قصه های ملّی


همان سالی به دنیا آمده که صنعت نفت ملّی شد.  برای همین تا سالها او را ملّی صدا می زنند . این نوع نام گذاری عجیب نیست. اسم مادرش هم روسیه است .

قصه های ملّی مجموعه داستان های کوتاهی از رضا فیاضی ست  که خاطرات نوجوانی پسری به نام ملّی را روایت می کند .  موضوعات مختلفی ازجمله قتل برادر به دست برادر جلوی بساط یخ فروش دوره گرد،  عروس شدن خواهر ملّی در سن پایین ، توطئه ی زن سابق برای هووی جدید ، مجازات شدن دزدی که به خانه ی خالی زده، صف کشیدن بچه های پشت در خانه ای که تلویزیون داشتند، زدن دخل کاسبان ، رفاقت و  نامردی،   لابلای قصه های این کتاب دیده می شود . زبان قصه ها روان و ساده و جذاب است. تصویر سازی

قابل قبول است .استفاده از اصطلاحات بومی مربوط به دوره ی زمانی  مطرح در داستان های کتاب، از نقاط  قوت کتاب است .

کلماتی که به تشخیص نویسنده  نیازمند توضیح هستند، در پاورقی همان صفحه، توضیح داده شده .


قصه های ملّی

رضا فیاضی

انتشارات مروارید


-کتاب مناسب رده ی سنی نوجوان ایت ، اما خواندنش برای خواننده ی بزرگسال نیزف خالی از لطف نیست.

-کتاب را برای پسرجان خریده بودم . اما در ساعات طولانی انتظار در مطب و آزمایشگاه و تصویربرداری و ... ، حسابی حالم را خوب کرد .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.