پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

نوعی خوراک باقالی


سارا گفت:

-41کیلو شد. مردم تا پاک کردم و بسته بندی شدن.

مریم گفت:

-حالا چرا 41کیلو؟ 40 کیلو می کردیش سرراست. اون یک کیلو کجاتو درمون می کرد.

سارا با تکیه کلام همیشگیش گفت:

-مرضی نگیری تو . یک کیسه خریدیم. یارو کشید. گفت 41 کیلو. من که نگفتم بیا 41 کیلو باقالی بده بهم .

همه با شکلک های تلگرام خندیدیم.

تمام اردیبهشت ماه ، هرشب، هرشب، سارا باقالی می خورد و از ترکیدن عنقریبش شکایت می کرد . همه یک کلام شده بودند که :

-خب کمتر بخور نترکی!

این وسط اسم چیزهایی را می اورد که توی عمرم نشنیده بودم. کم کم دیدم نخیر... باقالی را مدلهای مختلفی درست می کنند که من نه دیده ام ، نه شنیده ام .کنجکاو شدم. از سارا خواستم هربار غذایی با باقالی درست کرد هم عکس بگذارد ، هم دستور غذا را .

از بین همه فقط اسم (باقالی توحه) یادم مانده. به نظرم آهنگ قشنگی روی زبان دارد. شما هم یکبار بگویید. ببینید .(باقالی توحه). قشنگ است.نه؟

یک غذای دزفولی ست .

یک مدل سیرباقالی پلو هم یادم داد که باقالی نوبر اسفند ماه را با غلاف باقالی خرد می کنند و لای پلو می گذارند . یا توی باقالی آب پزشده، سیرداغ ، نعناع داغ، آبغوره می زنند و می خورند .

انگار تازه به دنیا آمده بودم و فهمیده بودم که نه...توی دنیا خبرهایی هست .

هنوز هیچکدام از دستورهای سارا را عملی نکرده ام. راستش گذاشته ام برای اردیبهشت سال بعد که باقالی تازه بیاید و اگر غذاهه بد شد یا باب میل مان نبود، باز هم باقالی در بازار باشد که برم بخرم. به باقالی های توی فریزر به طرز بیمارگونه ای عشق می وزرم و نمی خواهم که حالاحالاها تمام شوند!


*

در اقدامی انتحاری، نیمساعت قبل یک بسته باقالی از فریزر در آوردم و طبق دستوری که توی کتاب ( غذاهای بومی) دیدم، نوعی خوراک باقالی، درست کردم. اسم غذاهه همین بود توی کتاب: ( نوعی خوراک باقالی)

خدا بداند که پدر و پسرها بعد از ورود به خانه و دیدن غدا چه واکنشی نشان بدهند.اما من خوشحالم که جرات کردم و چیز تازه ای را امتحان کردم. نوعی خوراک باقالی !




نظرات 1 + ارسال نظر
آبگیرِکوچک پنج‌شنبه 29 تیر 1396 ساعت 03:30

بنظرم خوشمزه ترین ترین ترین ترین ( نوعی خوراک باقالی)ِ دنیاست

ای جونم
جای شما خالی. خوشمزه شد. دوستش داشتیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.