پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

وقتی سروها برگ می ریزند


این کتاب را خیلی وقت قبل خواندم. خیلی حرف نداشتم در موردش. راستش انتظارم را برآورده نکرد. قبل تر از فهیم عطار، قاب های خالی را خوانده بودم. فضایی  مرکب از واقعیت و فانتزی . شبیه فیلم های خوش آب و رنگ هالیوودی .می  دانی واقعی نیست، مال فرهنگ تو نیست، اما خوب نوشته شده و برای همین خواندن را ادامه می دهی.

اما این کتاب، شبیه کتاب قبلی نبود. قدرت کتاب قبلی نویسنده را نداشت. بیشتر مناسب رده ی سنی نوجوان و در خور خیال پردازی های  همان رده سنی ست .

نویسنده می خواهد سوررئال و  رئال را در هم بیامیزد. فضایی فانتزی و جادویی خلق کند، اما چندان موفق نیست .

بخش آخر کتاب که در ینگه دنیا می گذرد و  زندگی و فراز و نشیب مقطعی زندگی پدر و دختر جنگزده ی افغان را روایت می کند ، به شدت تاثیر گذار و پذیرفتنی ست. دلیل ندیده گرفتن کتاب و نوشتن از آن بعد از چند ماه نیز در مورد آن نیز ،  همان بخش آخر کتاب است .


وقتی سروها برگ می ریزند

فهیم عطار

هیلا



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.