پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

قیافه مهم نیست

جلوی تلویزیون دراز کشیده. هر دو دقیقه یکبار می گویم: ( برو سر جات بخواب) و اصرار می کند که خوابش نمی آید و فقط دارد به چشم هایش استراحت می دهد. می دانم که تا خندوانه تمام نشود، نمی رود توی تختش. یک تکان ناگهانی می خورد و بر می گردد سمت من که کنارش دراز کشیده ام.می گوید:

-می دونی..اگه آدم یه شاهزاده باشه... نه اگه خیلی هم پولدار باشه... نه..می خوام یک چیزی بگم اما نمی دونم چطوری شروع کنم. بذار یه کم فکر کنم.

دوباره می گوید:

-اصلا مهم نیست آدم خودش کی باشه. مهم اینه که قیافه اصلا مهم نیست. اصلا مهم نیست.مگه نه.

می گویم:

-خب برای چه کاری قیافه مهم هست یا نیست؟ برای بازیگری؟ برای خوانندگی؟ برای ورزش؟ برای بعضی کارها قیافه واقعا مهمه.

-نه. برای کار نه. برای عشق!

خیره نگاهش می کنم. ادامه می دهد:

-اگه آدم عاشق کسی بشه، حتی اگه اون زشت زشت هم باشه، قیافه دیگه مهم نیست. نظرت با من فرق داره ؟ قیافه مهمه؟ ولی مهم نیست ها.

سعی می کنم نرم باشم و نرم بمانم. بگذارم حرفهایش را بزند.می گوید:

-آخه وقتی حرف عشق بشه نه پول مهمه نه قیافه. این فقط خود عشقه که مهمه. فقط خود عشق!

-پارسا تو این حرفها رو از کجات میزنی می زنی؟ فکر نمی کنی این حرفها خیلی زوده برات؟ به این موضوع ها هنوز زوده که فکر کنی!

-بهش فکر نمی کنم. اما نظر که می تونم بدم. نظر خودم هم اینه که فقط عشق مهمه.

-از کجا اونوقت؟ از کجا یاد گرفتی؟

-از فیلمها. از توی همین فیلمها یاد گرفتم. خودتونم می بینید.اما نمی دونم چرا ازشون یاد نمی گیرین! همین فیلم پریا. ببین. فقط عشق مهمه. هیچی دیگه مهم نیست!

می گویم:

-خب...پس خودمو آماده کنم که تو می خوای یه خانوم زشت زشت زشت رو بیاری توی این خونه. آره؟

می گوید:

-نه. اونطوری که مجبورم همیشه چشم بند بزنم که قیافه شو نبینم.

می ترکم از خنده. بلند می شوم و می نشینم.

-خب.... پس توصیه هات برای مردم خوبه فقط. خودت به حرفهای خودت عمل نمی کنی. برای بقیه ی زشت باشه ولی برای تو باید حتما خوشگل باشه.آره؟

-نه خوشگل نه. اما معمولی هم باشه خوبه. ولی زشت زشت..

-دیدی؟ دیدی؟ سرحرف خودت نمی مونی.

-ای بابا جان..چرا حرف منو قاطی می کنی؟ من میگم اول عشق مهمه. نمی گم که اول بری یه زشتو انتخاب کنی ، بعد عاشقش بشی. می گم اگه اول عاشق شدی ولی اون زشت هم بود مهم نیست. فقط عشق مهمه. اما نمی گم که اول بری یه زشتو پیدا کنی بعد عاشقش بشی که.اصلا می دونی من چی میگم. خیلی پیچیده ست. می فهمی چی می گم؟

-آره می فهمم.

-حالا قبول کردی حرف منو؟ که قیافه مهم نیست؟

-نه. مهمه.

-نیست.

-هست. برای تو  مهمه.

-نیست!

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه شنبه 30 مرداد 1395 ساعت 14:27 http://takgem.ir

سلام دوست خوبم♥[گل]
وب بسیار زیبایی داری



به هم سربزن,خوشحال میشم♥[گل]
www.takgem.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.