پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

عاشقانه!!!

پسرک برگشت و به من گفت:

-کاش من دختر بودم. کاش پسر نبودم.

گفتم:

-چرا؟

-آخه  اگه دختر بودم دیگه سربازی نمی رفتم.

-از سربازی می ترسی؟

-خب معلومه که می ترسم. دلم نمی خواد برم.

-اما اگه دختر بودی بعدا که بزرگ می شدی ، مامان می شدی. بچه می آوردی. کلی درد تحمل می کردی. باید غذای همه رو تو می پختی . لباس همه رو تو می شستی. کارهای همه رو تو انجام می دادی. کارهای خونه رو . شاید کارهای بیرون خونه رو. خلاصه کارهای همه رو باید تنهایی و یه نفری انجام می دادی. مثل همه ی مامان ها. اما سربازی رفتن فقط دو ساله. زودم تموم میشه مامان.

گفت:

-اما من تموم این کارها رو عاشقانه انجام می دادم ، نه با اجبار و ناراحتی!

لبخند گل و گشادی روی لبهایم می آید. سوال می کند:

-چرا لبخند میزنی؟

می گویم:

-از اینکه منو الگوی خودت می بینی که عاشقانه براتون کار می کنم خوشحالم. واقعا خوشحالم که تو با این سن کمت اینا رو درک می کنی. خستگیم در رفت دیگه.

عادی و خونسرد جواب می دهد:

-نخیر مامان جان. من از تو یاد نمی گرفتم. من خودم عاشقانه به آشپزی و خیاطی و اینکارها علاقه دارم.


نظرات 3 + ارسال نظر
سحر سه‌شنبه 23 شهریور 1395 ساعت 18:56

ای جان ...چقد صداقت دارن این بچه ها!!!

شیوانا شنبه 30 مرداد 1395 ساعت 15:37 http://shivanna.blogsky.com

سلام، خیلی مطالب زیبایی می نویسید. یادمه زمانی ه پسر بچه ای بودم فکر می کردم کسی که میره سربازی میمیره و من از اون موقع بغض این رو داشتم که ممکنه تو سربازیم بمیرم. ولی هنوز ه آرزوی دختر بودن دارم از بس همیشه دخترها دجامعه ما خوب نشان داده می شوند. در فیلم ها قهرمان پاک ماجراند و ....

سلام
آخی. پس این حس مشترک پسربچه هاست.
از قضا جامعه ی ما اصلا هم بستر خوبی برای رشد و نمو دخترها نداره. کمی که دقیق بشین توی احوالات روزگار، دیگه به وضعیت دخترهای طفلی ، حسرت نمی خورین

ملودی سه‌شنبه 26 مرداد 1395 ساعت 23:35

عزیزم
پروانه جون چقدر شیرین بود این اتفاق
واقعا عاشقانه بودی که میتونه عاشقانه درک کنه اون وروجک

ملی جان...
با صراحت گفت ( نخیر من از تو الگو نگرفتن. کلا تمام عاشقانه هامو زیر سوال برد )

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.