پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

قرمز نوک دارِِساسی

باران می بارد. عاشقانه، زیبا و خواستنی. دلم می خواهد پیاده یا سواره بزنم به خیابان و باران را تماشا کنم. پیشنهاد می دهم اما سردی هوا بهانه می شود برای نرفتن و ماندن توی خانه و کشک بادمجان درست کردن. اصولا اینجا هوای دونفره طرفدار ندارد!

تن پسرک  می خارد. حواسم بود که شنبه ببرمش دکتر پوست. فراموش کردم. امشب وقتی مسواک زد و داشت می رفت که بخوابد، خودش را خاراند. لباسش را بالا زدم که توی خاراندن کمکش کنم، چند تا قرمزی روی تنش دیدم. بیشتر گشتم و بیشتر پیدا کردم.

حدس اولیه ام  آبله مرغان بود. یاد حرفهای پسرک افتادم که می گفت یکی از همکلاسی هایش آبله مرغان گرفته و مدام دست می کشد روی لباس بچه ها و می گوید : می خوام همه تون مریض بشین

فکر کردم لابد بیماری را گرفته.لباس پوشیدیم و بردیمش درمانگاه شبانه روزی. دکتر گفت:  قرمزی ها جای گزیدگی کک یا ساس  است. سوال کرد عاشورا و تاسوعا گوسفند بغل نکرده؟

بغل نکرده بود. باورم نمی شد که کک و ساس داشته باشیم. چندبار سوال کردم و خواستم مطمئن شوم که آبله و اگزما نیست. دکتر عصبانی شد و گفت: -مامان جون...این تاول ها نوک داره. وقتی نوک داره یعنی حشره گزیده. آبله آبداره. اگزما سطح رو درگیر می کنه. این جای گزش کک یا ساسه!!

حالا من ماندم با قرمزهای نوک دار روی تن پسرک. هیدروکسی زین خارشش را بهتر کرد و خوابید. فردا مدرسه ندارم. بمانم و تختش را بریزم بیرون. اتاقش را زیر و رو کنم. باید کک یا ساس را پیدا کنم.

کک؟

ساس؟

واقعا؟

الان؟

اینجا؟

خانه ی من؟

اتاق بچه ها؟

واقعا؟


نظرات 3 + ارسال نظر
آبگیرِ کوچک سه‌شنبه 12 آبان 1394 ساعت 00:58

فدااااااای آقایی پارسایی جان جانم بشم
چقدر دردناک فکر میکنه
عزیز دلممم
فک می کنم خیلی غصه میخوره فداش بشممم
آقا پارسایی جووونم خوب خوب خوب میشی عزیزم
پری بانو جووونم نگران نباشین
خدا پشت و پناهتون باشه ( الهی آمین )
قد همه دنیاااااااااااا بوووووس

قربونت برم عزیزم
خیلی محبت داری

آبگیرِ کوچک دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 18:46

آخ آقا پارسایی شیرین شیرینای عزیزم
این حشره ها چطوری دلشون اومد خدای من ؟
فدای آقا پارسایی شیرین شیرینا بشممم ..قد همه دنیا بوووووووووووووس جادویی
شاید تشخیص اشتباهه
چرا چرا دکتر باید عصبانی بشه ؟ چرا دکتر نخواست درک کنه نگرانی های یه مادر مهربون مهربونو ؟مگه قسم یاد نمیکنن با بیمار و همراه بیمار مهربون باشن و خوب صحبت کنن !!!!!!!!!!!!
فدای دلتون بشم پری بانوی عزیزمهربون مهربونممم
پری بانو جانم ...الهی که زود خوب میشه
پری بانو جانم ..شاید توی مدرسه اش بود..یا از همکلاسیا گرفته
بی صبرانه منتظر خبر خوب شدن پارسایی جان جانم هستم
آقا پارسایی جووونم ..میرم با همه حشره های بد دعوا می کنم !

سلام عزیزم
من هنوزم دو به شکم که دکتره خوب تشخیص داده یا نه. اما قرائن نشون میده که تشخیصش درسته.
پارسا فکر می کنه یه موجودی رفته توی خونش و هروقت گرسنه ش شد میاد بیرون و خونش رو می خوره و دوباره میره توی تنش.
واقعا نمیدونم ممکنه حشره از کجا اومده باشه این طفلی رو نیش زده باشه

بینام دوشنبه 11 آبان 1394 ساعت 01:29

نگران نباش رد گزش ساس رو توی نت سرچ کن فرق داره با کک،لازم نیست گوسفند بغل کرده باشه ککها زرنگن خودشون رومی رسونند، ابله هم ازروی شکم اکثرا شروع میشه وتب هم همراهشه،گرمیانه نخورده؟

سلام
سرچ کردم.خیلی شبیه به قرمزی های روی شکم و تن پسرک بود. اما هنوز گیجم گه ساس یا کک از کجا اومده. اتفاقا تب خفیف هم داشت.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.