پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

از حواشی کلسترول و تری گلیسرید و کبد چرب


دوم دبیرستان بودم، آرزو می گفت مامانش نیمرو را بدون روغن درست می کند. مطمئن بودم  واقعیت ندارد . آخر نیمرو بدون روغن؟ مگر ممکن بود؟اصولا تخم مرغ توی روغن؛ اسمش نیمروست.  بدون روغن که اسمش هم مشکل دار می شود!!

این روزها خورش بادمجان درست می کنم بدون روغن . بادمجان ورقه شده را توی قابلمه ی دربسته، تف می دهم. برمی گردانم و آن رویش را هم تف می دهم. بعد گوجه ی رنده شده را رویش می ریزم و ادویه و نمگ می زنم و می گذارم طعم ها به خورد هم بروند. باور کردنی نیست که طعمش  فرق چندانی با خورش بادمجان روغنی ندارد . بلکه ترش تر و خوش طعم تر هم هست .

سوپ می پزم پر از سبزیجات، نخود فرنگی، کرفس، ماش، پیاز، گوجه رنده شده، جعفری و گشنیز و هویج . همه را به شکل مناسب خودش خردمی کنم و آب می بندم به قابلمه و همراه نمک و ادویه می گذارم آنقدر بجوشد که بالاخره به لعاب بیفتد . و عجیب است که می افتد و خوشمزه می شود.

چندتا چیز دیگر هست که یک عمر فکر می کنیم بدون آنها نمی شود زندگی کرد و زنده ماند، اما در ناگهان ترین لحظه، مجبوری حذف شان کنی و می بینی ای دل غافل، نه تنها می شود بدون شان زندگی کرد، بلکه جای خالی شان، چندان هم درد نمی کند؟

نظرات 1 + ارسال نظر
اعظم یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 16:36

سلام
بالاخره جای خالیشون درد می کنه یانه؟ آخه علامت سوال گذاشتید برام سوال شد
روغن و نمک و شیرینی رو منم تجربه کردم،با کمال تعجب نمیمیره آدم
جونم براتون بگه،حتی اگه آدما رو کنار بذاری بازم زنده و سرحالی، بهتروبهتر از دیروز

سلام.
اون پاراگراف کلا یک سوال بود ، با جمله های پشت سرهم.
سوال اینه که دیگه چه چیزایی هست که فکر می کنی ممکنه نبودنش خیلی دردناک باشه..اما می بینی که نیست؟
جون منم براتون بگه که دقیقا منظورم همین بود. آدمهایی هم هستن که فکر می کنی نبودن شون ممکنه تو رو بکشن از غصه و درد. اما در کمال تعجب می بینی نه تنها نمردی از نبودن شون..بلکه چقدر هم آسوده شدی و آرامش داری.

اگه دستوری برای غداهای بی چربی و شیرینی دارین... رو کنین... محتاجیم بهش

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.