پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب
پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

پروانه ای روی شانه ی دلتنگی من 2

روزانه نویسی - شعر- ادبیات- معرفی کتاب

کاردرست کی بودی تو؟


چهار بار آخری که بسته ای رو پست کردم، تعرفه ی ارسال پستی، 12 هزار تومن بود. با توجه به حباب !!! قیمت ها و گرانی های روانی!!! ( مدیونید فکر کنید واقعی ان...همه روانی و حباب هستن!! ) ، حدس زدم بین هزار تا دو هزارتومن اضافه شده باشه. گرچه آخرین بسته رو اردیبهشت ماه، با همین تعرفه ی 12 هزارتومنی پست کرده بودم.

همیشه پول نقد می دادم. امروز خواستم که کارت بکشم.

نفر قبلی من کارش تموم شد و متصدی پشت باجه گفت:

-سیزده هزارتومن اقا!

آقاهه نقد پرداخت کرد و نوبت من شد. کارت رو نشون دادم. اخم کرد و گفت:

-شما دو هزارتومن نقدی بدین. بقیه شو کارت بکشین.

دوهزاری رو بهش دادم و بقیه ش رو کارت کشید. اطلاعات رو  وارد سیستم کرد و قبض پستی را هم داد.

از صف بیرون اومدم و کناری ایستادم. قبض رو نگاه کردم تا از کد رهگیریش عکس بگیرم. دیدم مبلغ توی قبض 9 هزار و نهصد و هفتاد و خرده ای تومن  ذکر شده .زهمون ده تومن . یک آن گفتم : به به!!! تعرفه ی پستی نه تنها اضافه نشده که ارزان تر هم شده . بلافاصله  یاد آن دوهزاری دستی افتادم و تعرفه ای که نفر قبلیم پرداخت کرده بود. پاکت پستی اون هم مثل من بود. نه بزرگتر ، نه کوچکتر. و البته حاوی کتاب . دیدم آقاهه به من فیش بانکی هم نداده. یادم بود که کارتخوان فیش رو بیرون داد از دستگاه . برگشتم و ازش فیش کارتخوان رو خواستم. دوباره اخم کرد و گفت:

-خانوم روی قبض پستش حساب شده دیگه. ته فیش نیازی نیست.

حس خوبی که از پست کردن کتابها در وجودم بود تبدیل شد به نفرتی عمیق از روال عادی شده ی دزدی در ادارات دولتی و غیر دولتی.

به همین راحتی! اگر پول نقد بدین ، راحت می تونن مبلغ رو کم و زیاد بردارن و بذارن توی جیب خودشون. اگر با کارت حساب کنید، مبلغ کارت میره به حساب پست، و اونی که دستی میدین میره توی جیب مبارک متصدی پشت باجه!

از خودم حرصی ام که نمیرم با یارو بحث کنم و بهش بگم فهمیدم چیکار می کنه . که سرم رو می اندازم پایین و بیرون میام و به خودم میگم دیگه از اینجا چیزی پست نمی کنم!

فکر می کنم مطمئنا توی مملکتی که آدمهای زیادی مثل این آقای پستی وجود دارن که جیب جدا برای خودشون دوختن، آدمهای زیادی مثل من هم هستن که با سکوت شون باعث میشن اینا به کارشون ادامه بدن و همچنان جیره ی جدا داشته باشند.


جالبه که تمام اطلاعات رو بسته ی پستی با گذاشتن چندتا عدد نامربوط (چیزی غیر از اطلاعاتی من من نوشته بودم) ، وارد قبض شده بود. حتی بجای کدپستی که ازشون خواستم، چند تا عدد عین هم تایپ شده بود. و گفت کد پستی مهم نیست!




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.